کارت طلایی خودرو چیست؟ بیمه بدنه بخریم یا کارت طلایی؟

کارت طلایی خودرو چیست؟ بیمه بدنه بخریم یا کارت طلایی؟
تاریخ انتشار: - مطالعه: 18 دقیقه
فهرست محتوا

جبران خسارت‌های وارد شده به خودرو یکی از دغدغه‌های اصلی صاحبان وسایل نقلیه شخصی است. به همین دلیل انواع بیمه‌های مختص خودرو توسط کارگزاران مختلف ارائه می‌شود که بیمه بدنه از پرمتقاضی‌ترین آن‌هاست. اما با روی کارآمدن کارت طلایی خودرو بسیاری از افراد برای تهیه این بیمه دچار تردید شده‌اند. به همین دلیل در این مطلب از مجله لندو می‌خواهیم اول از همه بگوییم که کارت طلایی خودرو چیست و چه پوشش‌هایی دارد. سپس به سراغ تفاوت‌های این کارت با بیمه بدنه برویم. پس اگر بین خرید بیمه بدنه و کارت طلایی مردد مانده‌اید، حتماً این مطلب را مطالعه کنید.

کارت طلایی خودرو چیست؟

کارت طلایی یکی از خدمات قابل توجه خودروسازان داخلی است که به خریداران ارائه می‌شود. در واقع متقاضیان کارت طلایی ایران خودرو و سایپا به شرط خرید مستقیم از کارخانه، می‌توانند از خدمات کارت بهره ببرند. البته ناگفته نماند که کارت‌ طلایی سایپا و ایران خودرو با پوشش خدمات متفاوتی به مشتریان ارائه می‌شود. بنابراین شرایط هرکارت ممکن است با دیگر متفاوت باشد.

این کارت بسیاری از خسارت‌های وارده به مشتریان را پوشش می‌دهد. این خسارات شامل سرقت، حمل رایگان خودرو، اشکالات و خرابی‌های فنی و… است. جذابیت استفاده از خدمات 24 ساعته کارت طلایی سبب شده تا خیلی از افراد آن باوجود داشتن آن دیگر به سراغ بیمه بدنه نروند؛ درحالی‌که این دو با هم در بسیاری از خدمات متفاوت هستند! در واقع همان‌طور که خرید بهترین بیمه شخص ثالث اهمیت بسیاری دارد، خرید بیمه مخصوص بدنه هم برای پوشش بسیاری از خدمات مهم است.

کارت طلایی خودرو

حتما بخوانید:  خرید قسطی بیمه شخص ثالث بدون چک

مزیت استفاده از کارت طلایی چیست؟

تنوع خدمات ارائه‌شده توسط انواع کارت طلایی خودرو قابل توجه است. محدوده این خدمات بسته به نوع کارت تغییر می‌کند. در یک نگاه کلی این مزایا شامل موارد زیر است.

  • ارائه خدمات امدادی خودرو در تمام شبانه‌روز
  • حمل خودرو و انتقال سرنشینان به صورت رایگان
  • خدمات امداد سیار درون شهری و جاده‌ای
  • پاسخ‌گویی تلفنی و راهنمایی متقاضیان
  • ارائه اطلاعات و مشاوره‌های فنی دارندگان کارت
  • تعمیرات فنی و سرویس‌های دوره‌ای 
  • جبران خسارت واردشده در اثر حوادث طبیعی
  • تعویض رایگان لاستیک‌ها باتوجه به میزان کارکرد آن‌ها
  • پوشش زیان‌های وارد شده در اثر سرقت
  • جبران خسارت‌های ناشی از تصادفات

آشنایی با انواع کارت طلایی ایران خودرو

کارت طلایی ایران خودرو در 5 طرح مختلف ارائه می‌شود و هرکدام باتوجه به میزان پوشش خدمات با یکدیگر متفاوت هستند. این کارت‌ها عبارتند از:

  • کارت طلایی یک ستاره
  • کارت طلایی یک ستاره پلاس
  • کارت‌های طلایی دو ستاره، سه ستاره و چهار ستاره

پوشش خدمات هرکدام از این کارت‌ها بسته به کارخانه تولید خودرو تنوع مطلوبی دارد که در ادامه در مورد سرویس‌های هرکدام توضیح خواهیم داد.

پوشش کارت طلایی ایران خودرو

 کمپانی ایران خودرو در 5 سطح مختلف به مشتریان خود کارت طلایی خدمات ارائه می‌دهد. با بررسی جدول زیر می‌توانید از خدمات هریک از انواع کارت‌ طلایی ایران خودرو مطلع شوید.

انواع کارت

ایاب و ذهاب امداد سیار حمل خودرو سرویس در محل تعمیرات فنی جبران زیان سرقت‌های جزئی خودرو معوض تعویض لاستیک سرویس دوره‌ای رایگان پوشش حوادث ناشی از حوادث طبیعی
طلایی 1 ستاره رایگان رایگان طبق تعرفه ندارد دارد دارد ندارد ندارد ندارد
طلایی 1 ستاره پلاس رایگان رایگان طبق تعرفه ندارد دارد دارد ندارد بدون محدودیت کیلومتر دارد
طلایی 2 ستاره رایگان رایگان طبق ضوابط دارد دارد دارد ندارد تا 2500 کیلومتر دارد
طلایی 3 ستاره رایگان رایگان طبق ضوابط دارد دارد دارد ندارد تا 40 هزار کیلومتر دارد
طلایی 4 ستاره رایگان رایگان طبق ضوابط دارد دارد دارد دارد تا 60 هزار کیلومتر

دارد

کارت طلایی خودرو و بیمه بدنه

حتما بخوانید:  بهترین وام خرید خودرو را از کدام بانک بگیرم؟ (روش های خرید اقساطی خودرو)

آشنایی با انواع کارت طلایی سایپا

  • کارت طلایی یک ستاره یا همان یک‌ساله
  • کارت‌های طلایی دو ستاره، سه ستاره و چهار ستاره
  • کارت طلایی پنج ستاره یا الماس

پوشش هر کارت طلایی سایپا

کارت طلایی سایپا طرح‌های متنوعی دارد و سطح پوشش هرکات بسته به درجه‌بندی مشخص شده با دیگری می‌تواند متفاوت باشد. در جدول زیر می‌توانید با مجموعه خدمات هریک از انواع کارت طلایی سایپا آشنا شوید.

انواع کارت طلایی ایاب و ذهاب

رایگان

حمل خودرو

رایگان

سرویس در محل پوشش زیان خودرو معوض

سرقت و زیان

جبران خسارت بلایای طبیعی سرویس دوره‌ای رایگان تعمیرات فنی تعویض لاستیک
کارت طلایی 1 ستاره دارد دارد دارد دارد دارد دارد ندارد ندارد ندارد
کارت طلایی 2 ستاره دارد دارد دارد دارد دارد دارد تا 2500 کیلومتر دارد ندارد
کارت طلایی 3 ستاره دارد داردر دارد دارد دارد دارد تا 40 هزار کیلومتر دارد ندارد
کارت طلایی 4 ستاره دارد دارد دارد دارد دارد دارد تا 60 هزار کیلومتر دارد دارد
کارت الماس دارد دارد دارد دارد دارد دارد دارد دارد دارد

خدمات اصلی ارائه شده با کارت طلایی

با کارت طلایی خودرو خدمات متنوعی ارائه می‌شود. اصلی‌ترین این خدمات شامل موارد زیر است.

1ـ تعمیرات خودرو

در صورت خراب شدن خودرو و مواجه شدن با هرگونه نقص فنی، دارندگان کارت طلایی می‌توانند از خدمات نمایندگی‌های مجاز و تعمیرات سیار در محل استفاده کنند. کارت طلایی تمام تعمیرات سیستم خنک‌کننده، ترمز، دیسک، کلاچ، رادیاتور، انژکتور، دینام، باتری و… را پوشش می‌دهد.

2ـ جبران خسارت تصادفات و سرقت

بسیاری از زیان‌هایی که به دارندگان اتومبیل وارد می‌شود، ناشی از سرقت یا تصادفات رانندگی در خیابان و جاده است. رانندگان در صورت برخورد با خودروی دیگر، سقوط، واژگونی، اصابت اجسام، مفقودی و… می‌توانند از مزایای کارت طلایی استفاده کنند. 

یک نکته مهم:
داشتن گزارش نیروی انتظامی و کروکی محل وقوع حادثه برای دریافت خسارت‌های ناشی از سرقت یا تصادفات ضروری است.

3ـ تعویض خودرو

در بعضی از مواقع دارندگان کارت طلایی خودرو می‌توانند از مزیت تعویض استفاده کنند. در چنین حالتی باید کارشناس وضعیت خودرو را بررسی کند تا مطمئن شود که امکان تعمیر و بازسازی قطعات وجود ندارد. در واقع هزینه این تعمیرات باید بیش از 60 درصد قیمت خودروی مورد نظر پیش از وقوع حادثه باشد.

4ـ سرویس‌های دوره‌ای رایگان

همان‌طور که پیش از این در جدول خدمات شرح دادیم، بعضی از کارت‌های طلایی سرویس‌های دوره‌ای را پوشش می‌دهند. این سرویس‌ها معمولاً به صورت فصلی در تابستان و زمستان، براساس کیلومترهای مشخص شده انجام می‌شود.

5ـ امداد سیار

کارخانه‌های خودروسازی با صدور کارت طلایی خودرو به مشتریان خود خدمات سیار هم ارائه می‌دهند. راهنمایی تلفنی، پیگیری درخواست‌های مشتریان و در نهایت اعزام کارشناس مربوطه به محل مورد نظر، از خدمات ارائه شده به دارندگات کارت طلایی ایران خودرو یا سایپا است.

کارت طلایی خودرو و بیمه بدنه

حتما بخوانید:  بیمه بدنه خودرو چیست؟ (از کجا بیمه بدنه بخریم؟)

بیمه بدنه چیست؟

بیمه بدنه یکی از بیمه‌های اصلی مربوط به خودرو است. دارندگان این بیمه می‌توانند از پوشش‌های اصلی و اضافی که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد، استفاده کنند.

خدمات اصلی شامل پوشش موارد زیر است:

  •   صاعقه یا انفجار
  • سقوط و واژگونی
  • سرقت خودرو

در کنار پوشش‌های اصلی، یک سری خدمات اضافی هم به بعضی از دارندگان بیمه بدنه، با توجه به نوع قرارداد آن‌ها داده می‌شود. این خدمات عبارتند از:

  • خسارت‌های ناشی از سیل و زلزله
  • تأمین هزینه قطعات سرقت‌ شده
  • جبران خسارت‌های مربوط به ریختن رنگ و دیگر مواد شیمیایی روی بدنه
  • پوشش هزینه تعویض شیشه شکسته شده
  • جبران هزینه توقف یا خواب خودرو
  • پوشش مربوط به هزینه‌های ترانزیت
  • پوشش بعضی از حوادث پیش‌آمده در خارج از کشور

تفاوت بیمه بدنه خودرو با کارت طلایی چیست؟

بسیاری از خریداران خودرو در انتخاب بین کارت طلایی و بیمه بدنه تردید دارند و نمی‌دانند که باید کدام را بخرند. اگر شما هم به تازگی از کمپانی‌های خودروسازی اتومبیل خود را تحویل گرفته‌اید و در انتخاب بین بیمه بدنه و کارت طلایی سایپا و ایران خودرو دچار مشکل هستید، حتماً ادامه این مطلب را با دقت مطالعه کنید تا با تفاوت پوشش‌های این دو آشنا شوید.

  • کارت طلایی نسبت به بیمه بدنه در ارائه خدمات جانبی بهتر عمل می‌کند. این خدمات شامل امداد سیار، سرویس دوره‌ای، تعویض قطعات، حمل رایگان خودرو در صورت خرابی و… است.
  • وقتی صحبت از قیمت می‌شود، بیمه بدنه شرایط بهتری نسبت به کارت طلایی دارد. بنابراین اگر به دنبال خدمات ارزان‌تری هستید، باید به سراغ بیمه بروید.
  • دارندگان خودرو در صورت عدم استفاده از بیمه بدنه، مشمول تخفیف می‌شوند. مزیت این تخفیف‌ها این است که در صورت خرید خودروی جدید می‌توانند از تخفیف‌های مربوط به اتومبیل قبلی خود استفاده کنند.
  • خدمات کارت طلایی فقط در نمایندگی‌های کمپانی ارائه می‌شود. درحالی‌که بیمه بدنه چنین محدودیتی ندارند و در نهایت هزینه جبران خسارت را به متقاضی پرداخت می‌کند.
  • نکته دیگری که باید بدانید این است که برای جبران هزینه‌های ناشی از حوادثی مثل آتش‌سوزی، تصادف و سرقت، شرایط کارت طلایی و بیمه بدنه تقریباً یکسان است.

کارت طلایی ایران خودرو و بیمه بدنه

حتما بخوانید:  راهنمای خرید موتور از دم قسط با سفته بدون پیش پرداخت

بیمه بدنه یا کارت طلایی؟

با توجه به نکات گفته شده در مورد پوشش‌های کارت طلایی خودرو و بیمه بدنه و همچنین براساس شرایط خود باید بتوانید به سراغ یکی از این دو بروید. نوع استفاده و نیاز شما عامل اصلی در این انتخاب است. همچنین باید قیمت و شرایط خرید را هم در نظر بگیرید. 

یادتان باشد که در صورت داشتن وسیله نقلیه، حتماً از بیمه‌های مربوط به خودرو و سرنشین استفاده کنید و بدون بیمه هرگز اتومبیل را از خانه خارج نکنید. برای آشنایی با شرایط هرکدام از بیمه‌های مورد نظر می‌توانید مطالب مجله لندو را دنبال کنید. در این مجله علاوه بر شرح شرایط انواع بیمه، در مورد موضوعاتی مثل بورس، سرمایه‌گذاری، وام و… صحبت شده است. 

لندو یک سامانه مالی است که امکان دریافت وام بدون ضامن را به‌منظور خرید اقساطی برای مشتریان خود فراهم کرده است. این وام با همکاری بانک آینده، بدون چک و ضامن و تنها با ارائه سفته داده می‌شود.

سوالات متداول

1ـ کارت طلایی خودرو چیست؟

کارت طلایی انواع خدمات پس از فروش خودرو را پوشش می‌دهد. این کارت با درجه‌بندی متفاوت به کسانی که از کارخانه خودروسازی خرید کرده باشند، ارائه می‌شود.

2ـ خدمات اصلی کارت طلایی چیست؟

تنوع این خدمات به درجه‌بندی و میزان ستاره‌های کارت بستگی دارد. خدمات حمل رایگان، سرویس‌های دوره‌ای، تعمیرات فنی، پوشش خسارت‌های ناشی از تصادفات و… از خدمات اصلی کارت طلایی خودرو است.

3ـ بیمه بدنه و کارت طلایی چه تفاوت‌هایی دارند؟

در بعضی از مواد مثل جبران هزینه‌های ناشی از حوادثی مثل آتش‌سوزی، تصادف و سرقت مثل هم هستند، اما در میزان قیمت و همچنین ارائه خدمات جانبی مثل امداد سیار، سرویس دوره‌ای، تعویض قطعات و.. با هم تفاوت دارند.

ad here
توسط بهار باقریان 171 نوشته

برچسب ها:
0
حسینم ۱۴۰۲/۰۲/۲۱

سلام من با ۲۰۷ تصادف کردم بیمه ام ۲۰تومن داده مقصرم من بودم اما با ۲۰تومن بیمه درست نمیشه طرف کارت طلایی ۲ستاره داره میتونیم ازکارت طلایی استفاده کرده وماشین رو درست کنیم خواهشا زود جواب بدین